25.06 keskiviikko, lähtö Ruotsiin
Kaksi viikkoa sitten kävin katsomassa Isabellen (Kennel Black Zone's) pentuja. Lensin lentokoneella, joka oli kalliimpi, mutta helpompi vaihtoehto. Tarkoitus oli lentää nytkin, mutta aloin varata lippuja liian myöhään ja hinnat olivat nouseet törkeiksi. Joten tällä kertaa matka oli hieman hankalampi. Matka alkoi klo. 07.00 junalla Vaasaan. Vaasasta sitten bussilla satamaan josta laivalla matkasin Ruotsin puolelle. Laivalla mulla kävi tuuri ja sain kyydin satamasta Örnsköldsvikiin, jossa Isabelle asui. Olin perillä Suomen aikaan klo 21.00, eli reissua kesti 14 tuntia... Tehtiin sitten kaikki paperit valmiiksi, rekkareita saan vielä odottaa pari viikkoa, eivät olleet tulleet ruotsin kennelliitolta.

26.06 torstai, kotiintulomatka
Yö ei meinannut millään loppua kun pyörin sängyssä ajatellen mitä kaikkea kamalaa voisi tapahtua matkalla. Aamulla pakkasin kimpsut ja kampsut ja sulloin uuden pentuni kantolaukkuun. Bussi lähti klo 08.00 Övikistä Umeåån. Bussimatka meni rauhallisesti, Dracu nukkui suurimman osan matkasta. Matkan puolivälissä pysäytin bussin pysäkille ja käytin Dracua pissalla. Umeåssa viivyimme kaksi tuntia ja jouduimme ottamaan taksin satamaan. Laivamatka meni suht. rauhallisesti lemmikkihytissä, vaikka koko matkan ulissut piski hieman aluksi hermostutti. Vaasassa päästiin satamasta keskustaan pummaamalla kyyti ja odoteltiin junaa 2 tuntia baarin terassilla kuunnellen livemusiikkia. Ihmisten vilinä ja kova musiikki ei hetkauttanut Dracua, joka jatkoi uniaan. Neljän tunnin junamatka sujui myös mallikkaasti ja kotona oltiin klo 23.50, matkattiin siis 16 tuntia! Olin itse rättiväsynyt mutta Dracu oli "venähtäneiden" päiväunien jälkeen leikkituulella, eipä tullut sitten kauheasti nukuttua... Kukaan ei tarkistanut mitään papereita missään vaiheessa...

27.06 perjantai, tutustumispäivä
Noustiin aamulla hyvissä ajoin ja pissatuksen jälkeen annoin Draculle ruokaa. Meni alas ihan ok, oli vähän ihmeissään kovista nappuloista, olisi varmaan pitänyt lisätä vettä. Vähän ennen puolta päivää käytiin Dracun kanssa hakemassa Dante kotiin Emmiltä, mentiin kahdella bussilla/suunta. Dracu oli matkat kiltisti mun sylissä eikä sen kummemmin välittänyt melusta tms. Emmillä ovella oli sitten vastassa kolme isoa koiraa jotka hieman jännittivät. Dante oli heti murisemassa sille. Matka kotiin sujui kuitenkin ihan kivasti, mutta kun käveltiin metsästä kotiin sattui ikävä tapahtuma. Dante juoksi vapaana metsässä ja minä ja Dracu (joka seurasi mua vapaana) käveltiin tiellä. Yllättäen Dante löysi tien vierestä pupun ja lähti perään. Pupu rymisti yllättäen tielle ihan meidän eteen, itse säikähdin kauheasti ja päästin kunnon kirkaisun. Pupu loikkasi suoraan Dracun yli ja pentu pelästyi todella paljon. Lähti täysillä pakoon toiseen suuntaan, mutta onneksi meidän takana käveli nainen joka nappasi Dracun kiinni. Pentu rauhoittui onneksi heti. Päivällä bongasin pihaltamme upean ruusupuskan jonka eteen mentiin ottamaan valokuvia. Dracu ei meinannut pysyä paikallaan sekuntia pidempää ja toiveet ottaa yhteiskuva Dantesta ja Dracusta osoittautui toivottomaksi. Illalla Dracu jäi n. 3 tunniksi yksin kun mentiin Danten kanssa vepetreenihin. Jäi rauhallisesti kotiin ja oli nukkumassa kun tultiin takaisin. Iltaruoka maistui hyvin ja tarpeet on tehty miltein kaikki ulos, vahingot on tulleet sanomalehdille.