Kisaputki vain jatkuu... Tällä kertaa oli perinteiset itsenäisyyspäiväkisat Purinalla Helsingissä. Olin ilmoittanut Danten viralliselle agilityradalle ja epäviralliseen nuorten piirimestaruuskisoihin. Harmittavasti piirimestaruuksien rataantutustuminen meni juuri päälle tanssiesitykseni kanssa, joten sovin Emmin kanssa että hän ohjaisi Dantea Saran lisäksi.

Kerkesin Purinalle juuri katsomaan Emmin ja Danten radan. Dante meni ihan nätisti, Emmi malttoi pysäyttää sen hienosti kontakteille, tekivät varman, mutta aika hitaan nollan. Emmi vei Dantea samalla lailla kuin Saraa, eli paljon takaaleikkauksia ja takaa ohjaamista kun mä yleensä pyrin vedättämään ja valssaamaan. Radalla irtosi kuitenkin hienosti kolmas sija ja Dante voitto itselleen ruokaa ja mulle suklaata :)

Ohjasin sitten Dantea itse virallisella kolmosten radalla. Tuomari oli meille uusi tuttavuus, Minna Jokisaari. Rata oli mulle mieluinen, paljon mielenkiintoisia kuvioita, aika "omannäköinen" rata. Rata meni tosi kivasti ja rivakasti puomille saakka, jossa Dante tuli kovaa vauhtia enkä vahvasta käskytyksestä huolimatta saanut sitä ottamaan alasmenokontaktia. Siitä putkeen ja kepeille, jossa olin armotta myöhässä ja Dante lähti ihan väärään suuntaan etsimään esteitä. Siellä ei nitä onneksi ollut, mutta tähän säätöön tuhraantui pari sekuntia. A:lla istutinkin sitten oikein kunnolla, otti hieman päähän puomin virhe. Hienolla etenemisellä maaliin tuloksella 5 rv, aika -9,47 ja sija 15/41. Eli ihan kovaa mentiin, ei mitään treenien tyyppistä himmailua tälläkään kertaa.

Nämä oli sitten tämän vuoden vikat kisat, pidetään nyt kisataukoa ainakin maaliskuuhun saakka. Mä en mitenkään jaksa enään talvikisoja, varsinkin kun ei ole mitään pakottavaa tarvetta saada nollia. Jatketaan sitten keväällä kun mulla on toivottavasti myös se ajokortti. Voitais kiertää vähän pienempiä kisoja ja koittaa metsästää niitä nollavoittoja vaikka...